vrijdag 25 april 2014

About beauty products

vrijdag 25 april 2014
Bij mij is wel eens het geval dat ik een naam van een product voorbij zie komen en geen idee heb wat het is. Ik denk dat dit bij wel meer meisjes het geval is dus ik dacht, laat ik wat producten opnoemen en uitleggen wat het is, wat het doet en ik vergelijk een paar dingen. Dus ik hoop dat jullie het ook handig vinden!


Moisturizer


Moisturizer was dus een van die producten waarvan ik geen idee had wat het was. Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord tot ik het bij de productenlijn van ''My Skin'' zag. Maar wat is het nou eigenlijk? Ik heb het even opgezocht en dit was het resultaat:


Moisturizer van My Skin
Een moisturizer is een vloeibare 'crème' die je huid beschermt, verzorgt en hydrateert. Vandaar de naam 'moisturizer', aangezien 'to moist' in het Engels 'vochtig maken' betekent. Het houdt dus echt het vochtgehalte van je huid op peil. Daarnaast houdt het de natuurlijke talgproductie onder controle, wat vooral belangrijk is voor mensen met een droge of vette huid.
Je hebt moisturizer dagcrèmes en bodycrèmes. Let wel: gebruik de dagcrème alleen voor je gezicht en de bodycrème voor je lichaam, en niet andersom!
Sommige moisturizers zijn 'tinted', en geven je een natuurlijke teint en werken oneffenheden weg, dus het werkt een beetje als een foundation, maar dan heel licht en niet als dikke plamuur. Let goed op dat als je een tinted moisturizer koopt, je checkt of de tint goed bij jouw huidskleur past. Dit test je door een beetje van de crème te smeren op een plekje op je kin, dicht bij je nek.
Bron: Girlscene
Foundation
De mousse die ik gebruik
Waarschijnlijk weten jullie wel wat het is maar ik was een keertje met een paar meiden logeren en ik ging mijn make-up eraf halen en een meisje vroeg aan mij waarom ik het doekje over mijn hele gezicht deed. Ik zei dat ik foundation op had en ze vroeg aan me wat foundation is. Ik sloeg mezelf wel even tegen het hoofd maar ik heb het toch maar even uitgelegd.
Foundation is een basislaag voor andere make-up (mascara, oogpotlood etc.) en het zorgt ervoor dat je huid er egaler uitziet. Het kan je huid ook een andere tint geven. Ik gebruik foundation bijvoorbeeld ook omdat ik mijn huid te bleek vind. Ik heb dan wel van nature een tint omdat mijn moeder buitenlands is en dan vind ik mijn gezicht in verhouding met de rest van mijn lichaam te bleek. Ik doe ook altijd coverstick op mijn wallen en doe daarover foundation zodat alles mooi aansluit. Je hebt foundation in verschillende vormen. Zo heb je een crème achtige soort en een stiftvorm. Ik gebruik zelf mousse van het merk Maybelline. 
Het verschil tussen eyeliner en oogpotlood
Er is niet zo'n heel erg groot verschil tussen oogpotlood en eyeliner. Ze doen een spprt van hetzelfde maar dan heeft oogpotlood meet functies. Eyeliner is vloeibaar en met een kwastje, en oogpotlood is gewoon een potlood eigenlijk. Je hebt ook meerdere kleuren van oogpotlood terwijl je alleen maar zwarte eyeliner hebt. Oogpotlood is ook wat vorser wat ook wel logisch is aangezien eyeliner vloeibaar is. Ik vind persoonlijk dat eyeliner moeilijk is om aan te brengen dan oogpotlood. Natuurlijk heeft dit allemaal met oefening te maken want je kan niks zomaar in een keer zonder een beetje te oefenen. Ik gebruik het zelf niet, het staat me niet echt, maar heb het uiteraard wel eens geprobeerd. Ik gebruik wel oogpotlood. Ik doe alleen een zwart lijntje onder mijn ogen. Gewoon basic dus. Dat lukte natuurlijk ook niet de eerste keer maar onderhand heb ik het al onder de knie!

Het verschil tussen concealer en coverstick 


De coverstick die ik
gebruik
Deze is eigenlijk best makkelijk om uit te leggen. Concealer is alleen tegen wallen, het bedekt het (een beetje, niet dat het gewoon niet meer te zien is), en volgens het doosje zorgt het er ook voor dat ze verdwijnen. Nou ik geloof het niet echt want ik heb het geprobeerd. Ik vond het erg vervelend dat het vloeibaar was want dat was geen goeie mix met mijn mousse. Ik moest eerst wachten tot het was opgedroogd en dan pas kon ik de mousse aanbrengen. Dus ik ben naar de Kruidvat (of course) gegaan en na wat advies te hebben gevraagd ben ik overgestapt naar de coverstick! Het lijkt een beetje op een lippenstift, op de kleur na dan, en het is niet vloeibaar. Het verschil is ook dat je het tegen puisten, rode vlekken, wallen en weet ik veel wat kan gebruiken. Ik gebruik het alleen tegen mijn wallen en soms tegen puisten. Ik gebruik de coverstick van essence maar ik ga denk ik binnenkort overstappen naar die van NYC. Ik vind dat deze niet goed genoeg dekt en ik heb goede dingen gelezen over die van NYC.

Nou dit was het dan een soort van uitleg over de beauty products. Die over moisturizer heb ik van een website geplukt omdat ik eerlijk gezegd zelf ook niet wist wat het was... Maarja anders was ik nooit op het idee gekomen om deze post te maken! Ik hoop dat jullie er wat aan hadden en laat zeker een commentaar achter met vragen, wat je van deze post vond of je eigen ervaringen. Ik ben benieuwd! 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014