vrijdag 9 mei 2014

How to get rid of that horrible cold?

vrijdag 9 mei 2014
Ik voelde me vandaag niet zo lekker en aangezien mijn zus super verkouden is weet ik al wat het is. Ik voel een beetje een verkoudheid opkomen maar ik ben het nog niet voor de volle 100%. Nu kan je er nu nog voor zorgen dat je niet super verkouden en snotterig word. Ik heb een beetje onderzoek gedaan op het internet en hier het gene wat je het beste kan doen tegen een verkoudheid!



Oké het beste is natuurlijk gewoon om niet verkouden te worden, maar hier zul je wel wat maatregelen voor nemen. Natuurlijk is de kans op een verkoudheid niet helemaal verdwenen maar hoe kleiner de kans is hoe beter toch? Hier wat tips!
  • Was je handen regelmatig. It's so easy en waarschijnlijk heb je het je ouders vaak horen zeggen. Was je handen gewoon even voor het eten, als je in je hand hebt geniest (wat je overigens beter in een schone zakdoek of tissue kan doen) en raak je gezicht gewoon niet te veel aan. Blijf van je neus, mond, ogen en weet ik veel wat af. Dit zal de kans op puistjes en andere onzuiverheden ook nog eens verminderen! 2 vliegen in 1 klap =)
  • Zelf zal je het vast ook vervelend vinden als mensen in jouw richting hoesten of niezen. Doe het dan ook niet bij anderen! Zo kan je ook de kans van een ander verkleinen op een verkoudheid dus nies of hoest gewoon in een zakdoek of je hand. Wel je handen daarna wassen hè ;)
  • Het is altijd beter om een papieren tissue te gebruiken aangezien je er een keer je neus in snuit en daarna gewoon weggooit. 
  • Ventileer je kamer om wat frisse lucht in te laten! Frisse lucht is altijd goed.'

Hier wat tips om een beginnende verkoudheid tegen te houden
  • Drink veel water, fruitsap, thee, kippensoep etc.
  • Neem gewoon wat rust! Rust is eigenlijk gewoon altijd goed.
  • Gorgel met zout water.
  • Houd je neus goed schoon


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014