woensdag 14 mei 2014

Project: Let´s get organised!

woensdag 14 mei 2014
Ik weet eigenlijk al een hele tijd dat ik gewoon niet georganiseerd ben van nature en hier dus wel wat voor over moet hebben. Vandaar dat ik nieuwe dingen ga uitproberen om wat georganiseerder te worden en dit het ik genoemd ´´project: Let´s get organised´´ Ik zal met jullie delen hoe ik het ga aanpakken, wat ik er allemaal voor gebruik en wat ik er hoop mee te bereiken! Natuurlijk is mijn doel om wat georganiseerder te worden maar dat is heus niet het enigste! 




Ik heb twee ijzeren borden boven mijn bureau hangen waar ik allemaal dingetjes aan kan vastmaken met magneetjes. Nu zat ik laatst door mijn lade te snuffelen en kwam ik gekleurde papiertjes tegen die ik gewoon bij de action heb gekocht. Nu kwam ik op het idee om iets op de papiertjes te schrijven wat ik moet onthouden en die op mijn ijzeren bord plakken. Nu vanuit mijn bureau stoel kan ik makkelijk zien waarvoor en wanneer ik voor een vak moet leren (ik kwam er altijd pas op het laatste moment achter achter als ik een toets had waardoor ik dus te laat begon met leren) en ik heb een to do list gemaakt zodat ik de dagelijkse taken die ik moet doen ook daadwerkelijk uitvoer. Zo ziet het eruit:



Nu begrijp ik natuurlijk ook wel dat het niet zou werken als ik de dingen ook niet uitvoer dus ik zal er wel mijn best voor moeten doen! Ik ben namelijk best makkelijk en stel dingen al snel uit wat een erg slechte eigenschap is. Nu hoop ik echt dat dit me zal helpen want mijn cijfers zullen echt omhoog moeten!

Het tweede dat ik gebruik is een doodgewoon pennenbakje die volgens mij van de Ikea komt. Ik heb dan weer zoiets dat ik als ik een pen nodig heb hem gebruik 2 seconden neerleg en hem dan al kwijt ben. Ik pleur ook altijd al mijn pennen en potloden neer en ze eindigen 9 van de 10 keer op de grond waar mijn ouders niet bepaald blij mee zijn. Met een pennenbakje kan ik mijn pennen niet kwijtraken, ligt het niet overal en nergens en als ik dan een keertje tijdens het maken van mijn huiswerk mijn pen wegleg en hem dan kwijt ben kan ik makkelijk een nieuwe pakken! Zo bespaar ik ook gelijk het geld wat ik normaal aan pennen uitgeef. 



Wat ik ook al een tijdje gebruik, erg handig is en me helpt met wat meer georganiseerd zijn is een papierhouder! By the way ook van de Ikea. Ik vind het vooral handig omdat je je papier netjes op een stapeltje kan zetten, dicht bij de hand hebt en niet makkelijk kwijtraakt. Ik vind het erg vervelend als ik mijn papieren voor school die ik nodig heb kwijt ben omdat ik ze ergens in een la heb gedaan of dat ik ze helemaal verkreukeld terug vind. Het neemt ook niet heel veel ruimte in beslag en ik vind niet dat het lelijk staat op mijn bureau. En nog een tipje voor als je er ook eentje wilt of al hebt: als je bijvoorbeeld papiertjes voor verschillende vakken hebt en die wil je niet door elkaar houden doe er dan gewoon een gekleurd of blanko papiertje tussen om het te onderscheiden. Erg makkelijk maar toch handig! Ik denk dat iedereen dit eigenlijk wel heeft dus ik zou zeggen, schaf er eentje aan!



Als laatste heb ik een soort blok met papiertjes. Sorry ik weet de exacte naam niet maar de foto zal het wel duidelijk maken. Ik gebruik het als ik bijvoorbeeld de titel van een boek wil onthouden of van een film. Je kan ze er ook makkelijk uitscheuren maar meestal laat ik het er gewoon in zitten zodat ik dingen makkelijk kan opzoeken. Ik heb die van mij een keertje voor mijn verjaardag gekregen en had hem nooit gebruikt tot ik op dit idee kwam! Je kan zulke dingen (titels, adressen, telefoonnummers etc.) natuurlijk ook in een schriftje opschrijven of een notitieboekje maar persoonlijk vind ik dit fijner omdat het gewoon makkelijk op je bureau kan liggen en een schriftje moet je ook weer ergens kwijt en opbergen dus daarom gaat mijn voorkeur naar dit!



Ik zou heel graag willen wat jij gebruikt om jezelf georganiseerd te houden dus laat gerust een reactie achter! Als ik weer nieuwe dingetjes en ideeën zal ik er weer een post over maken. Ik hoop dat ik jullie ook een beetje heb kunnen helpen en dat jullie er wat aan hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014