donderdag 1 mei 2014

Keratine behandeling

donderdag 1 mei 2014
Sorry dat ik al 2 daagjes niks heb gepost maar had het een beetje druk! Hier komt weer een nieuwe, en hopelijk interessante post!

Een paar dagen geleden heeft mijn moeder via internet een keratine behandeling bestelt en eergisteren was die eindelijk binnen! Ik kon wel springen van geluk aangezien ik het helemaal heb gehad met mijn haar. Ik zal jullie uitleggen wat een keratine behandeling is, hoe ik het heb gebruikt en waar ik het heb gekocht en hoe ik het ervaren heb of course.


Wat is een keratine behandeling nou eigenlijk?

Ik heb een donkere huidskleur dus kroeshaar. Ik wilde het altijd heel graag los dus nam ik op mijn 12e een curly behandeling. Ik kon het los waarmee ik natuurlijk heel blij was, eindelijk verlost van mijn vlechtjes en staartjes. Het enige nadeel was dat ik er vettig spul in moest doen... Op het begin maakte me dat natuurlijk niet zo heel veel uit maar in de loop der tijd raakte ik eraan geïrriteerd en ik was er helemaal klaar mee. Ik ging op internet zoeken naar een oplossing en stak er best veel tijd in. Uiteindelijk ben ik op de keratine behandeling uitgekomen wat voor mij de meest gepaste oplossing leek. Het is niet chemisch in tegenstelling tot ''curly'' en ''straighten.'' 

Keratine is een natuurlijk product wat eigenlijk al in je haar zit. Het versterkt je haar en zorgt ervoor dat het gezond is. Je kan een keratine behandeling nemen om je haar een oppepbeurt te geven zodat het weer sterk is en tegen een stootje kan. In mijn geval heb ik het genomen omdat ik het stijl wilde. Ik had al gelezen dat het niet gegarandeerd is dat het stijl zou worden dus het was wel een beetje een risico. 

Als je een keratine behandeling in de winkel neemt is het natuurlijk een stuk professioneler alleen dan ben je wel makkelijk 200 euro meer kwijt. Dus daarom heb ik ervoor gekozen om het via internet te kopen.

Hoe ik het heb gebruikt

Ten eerste heb ik de keratine behandeling gekocht op een site van een beroemde kapper genaamd John beerens. Ik zag ergens een link naar de website en het zag er wel betrouwbaar uit. 

Het is niet moeilijk om uit te leggen hoe ik het heb gebruikt, ik heb gewoon de stappen gevolgd. De stappen waren eigenlijk best makkelijk om te volgen, ze stonden op de site en op een los papiertje. 



    Keratin Home System Smoothing Straight System Kit bevat 3 stappen. Op ieder flesje staat welke stap het is.
    Stap 1
    Maak het haar nat en breng royaal stap 1 aan, dit is de KHS Salt Free Shampoo. Masseer het in het haar vanaf de wortel tot aan de uiteinden. Spoel het grondig uit. Herhaal daarna nogmaals stap 1 en spoel dit nogmaals grondig uit. Indien het gaat om extreem krullend haar, dient het haar hierna voor 80% droog te zijn.
    Stap 2
    Verdeel het haar in vier secties. Schud het flesje met stap 2 erop zeer goed. Neem dan één van de 4 secties en pas stap 2 toe, dit is KHS Smoothing System, tot 2 cm vanaf de wortels naar de uiteinden. Begin dus niet vanaf de hoofdhuid. Doe dit bij alle vier de secties en kam het daarna goed door, zodat het product gelijkmatig over het haar wordt verdeeld. Wanneer dit is gedaan moet het product intrekken. De duur is per haartype verschillend: licht golvend haar 15 minuten, golvend/krullend haar 25 minuten en zeer krullend haar 40 minuten. Wanneer het product is ingetrokken, mag het haar gedroogd worden met behulp van een föhn en een platte borstel, tot dat de haren helemaal gedroogd zijn. Stijl hierna het haar met een stijltang. Pak elke keer kleine secties en ga 5 tot 7 keer over elk deel van het haar, totdat heel het haar is rechtgetrokken.
    Stap 3
    Spoel het haar gedurende 5 minuten. Breng dan stap 3 aan, dit is de afsluiting, op kleine secties van het haar. Kam daarna het mengsel goed door, zodat het goed pakt op het haar. Laat stap 3 dan intrekken. De duur is per haartype verschillend: fijn haar 10 minuten, medium haar 15 minuten en dik haar 20 minuten.
    Voor het beste resultaat en het verlengen van de levensduur is het aan te raden om KHS Shampoo Salt Free en KHS Conditioner Salt Free te gebruiken.
    Wacht 10 tot 14 dagen tussen het gebruik van het KHS Systeem tot verdere behandelingen zoals kleuren, permanenten en straighten.
    Gebruik Keratin Home System Smoothing Straight System niet binnen 10 dagen voor of na een haarkleuring.
    Gebruik voor optimaal resultaat een krultang en stijltang.

    Spoel het daarna 8 minuten grondig uit het haar om eventueel resten te verwijderen. Hierna kan het haar worden gestyled naar wens.Na het gebruik van KHS Smoothing Straight System is het haar tot 4 maanden stijl en pluisvrij.
    Mijn ervaring 
    Ik heb eerlijk gezegd een beetje een gemengd gevoel over het product. Ik zou nou niet zeggen dat ik er dol tevreden mee ben want het ziet er niet erg naturel en gezond uit. Maar ik ben er toch weer wel aardig tevreden over omdat ik mijn haar zonder dat product nooit zo stijl had kunnen krijgen. Het voelt ook wel zacht aan maar ook weer niet dat je denkt wauw. Bij stap 2 kwam er wel wat onrust tussen mij en mijn moeder want het was de weinig. Tenminste dat is wat mijn moeder dacht, ik denk dat ze het gewoon niet goed had aangebracht. Er stond namelijk in 4 secties aanbrengen maar mama deed het in allemaal  kleine secties zoals je wel bij stap 3 moet doen. Toen werd ik wel even verdrietig want ik dacht dat het helemaal zou mislukken maar uiteindelijk zei ik tegen mama dat ze mijn haar maar een beetje vochtig moet maken en het maar moet proberen te mengen. Uiteindelijk kwam het toch wel goed! 
    Ik moet toegeven dat het super veel werk is want we hebben er denk ik zo'n 4 uur aan gezeten. Maar oké het is 1x in de 4 maanden dus in verhouding valt het nog wel mee. 

    Before
    After
       

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten

    Cocktails&Perfume © 2014