dinsdag 10 juni 2014

Boeken challange

dinsdag 10 juni 2014
Ik weet niet hoe ik op het idee kom, misschien dat ik het ergens heb gelezen of van iemand heb gehoord maar opeens had ik het idee om een soort boeken challange te doen. Nu ben ik dus van plan om 100 boeken in 1 jaar te lezen. Misschien klinkt het niet als veel maar reken maar eens uit hoeveel tijd je dan per boek hebt! 365 : 100 = 3.65! Dus dan zou ik iets langer hebben dan 3 en een halve dag per boek en aangezien ik best sloom lees kan dit nog wel eens lastig worden. Toch wil ik het proberen, ik hou best wel van lezen ook al doe ik het niet vaak. Minder op mijn computer en meer lezen dus! Over ieder boek dat ik lees zal ik een recensie doen en als ik het echt red zal ik er een speciale pagina voor maken!



Vanaf vandaag, 10 juni 2014, begin ik! Het boek waar ik mee begin is wel een Engels aangezien ik tto doe en dus zo nu en dan Engelse boeken moet of wil lezen. Ik heb hem geleend van mijn lerares en hij heet ''Black rabbit summer'' van Kevin Brooks.




Hij bevat 438 pagina's en misschien dat je al zoiets vermoedde maar het is dus een Engels boek. Hij is niet erg moeilijk en goed te lezen. Ik vind het ook wel een leuk boek ook al weet ik nog niet echt wat het doel van het verhaal zal zijn. Maar daar zal ik later wel achter komen! Als ik hem uit heb zal je het zeker te weten komen en ik zal gelijk aankondigen welk boek ik er na ga lezen. 


 Misschien denken jullie dat ik het zal opgeven aangezien ik bij bijna alle challanges halverwege stop, zoals bij de 100happydays challange en de squat challange, omdat ik geen zin meer heb maar bij deze is het toch anders. Lezen is daadwerkelijk iets waar mijn interesses liggen en ik lees ook vaak een paar pagina's voor ik ga slapen. Meestal kom ik daardoor zelfs beter in slaap! Natuurlijk ga ik het niet redden als ik maar een paar pagina's lees voor ik ga slapen dus ik zal het mezelf moeten aanleren dat ik bijvoorbeeld een stukje lees na iedere keer dat ik iets van mijn huiswerk af heb. Dan heb ik gelijk even wat afleiding, kan ik voor die paar minuutjes wat ontspannen en daarna er weer tegenaan! 




Eigenlijk raad ik het alle mensen aan om deze challange te doen. Lezen is erg goed voor je en het zal je intelligentie verhogen! Je leert nieuwe woorden, je zal de taal beter leren beheersen, als je het boek in een andere taal leest zal je de taal eerder beheersen (zolang je maar een beetje op je niveau blijft) en om het belangrijkste niet te vergeten, het is ook nog een leuk! Vind ik dan persoonlijk. Dus waarom zou je het niet proberen? Ga naar de bieb, vraag een pasje en begin maar met lezen!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014