vrijdag 20 juni 2014

DIY: Boekenlegger

vrijdag 20 juni 2014
De laatste tijd ben ik erg actief op het gebied van lezen en om te kunnen onthouden waar je bent heb je natuurlijk een boekenlegger nodig. Tot nu toe heb ik een dubbelgevouwen A4'tje gebruikt om tussen de pagina's te leggen maar aangezien dat best saai is wilde ik iets anders. Nu is het niet zo dat er iets mis mee is maar ik hou nou eenmaal van een extra iets. Gewoon om dingen wat op te vrolijken en er wat leuker uit te laten zien. Nu zou ik er natuurlijk eentje kunnen kopen maar waarom kopen als je er ook zelf een kan maken? 




Het is echt super simpel om te maken als je nou eenmaal snapt hoe het zit. Toen ik het voor het eerst zag dacht ik dat het super moeilijk was om te maken en ik snapte niet hoe ze er voor zorgde dat het driehoekje over de pagina kon. Tot ik naar de turtorial keek... 

Stap 1

Pak een envelop... Jup een envelop, dat is het geheim.



Stap 2

Knip een hoekje van de envelop af. Let op! Maak hem niet te groot maar ook niet te klein!


Stap 3

Zoals je ziet heb ik een gekleurde achtergrond maar het papiertje is niet volledig bedekt. Nu ga ik het natuurlijk niet helemaal precies afmeten want dat zou veel te veel moeite kosten en waarschijnlijk zou het in mijn geval niet goed gaan... Nu heb ik het afgeknipte puntje gewoon op de hoek gezet van een gekleurd papiertje, trok een lijn en knipte niet over het lijntje uit maar zo'n 3 mm er achter zodat hij niet de perfecte formaat zou hebben maar iets te klein is waardoor je dus dat witte randje krijgt.



 Stap 3

Plak het gekleurde uitgeknipte hoekje en plak het er op. Kijk wel eerst even waar je hem plakt en of je hem goed plakt om te voorkomen dat je hem scheef plakt. Als het nodig is knip je hem nog iets korter zodat je wat meer zit wit.



Stap 4

En als laatste knip je gewoon 2 rondjes uit en maak je er zwarte pupillen in voor de ogen. Ik doe dan altijd het papiertje dubbel vouwen en de ogen dan knippen zodat de ogen even groot zijn en niet dat je krijgt dat het een of andere psyhgopaat lijkt omdat een oog veel groter lijkt dan de ander. Hij moet wel schattig zijn!



Wat ook leuk is om tanden bij te maken! Dit is dan een andere in het roze (my favorite colour) en zoals je ziet ziet dat er ook leuk uit! Het lijkt net of die het papier op eet haha. Ook erg schattig! Alleen het ging niet zo goed bij de ogen maar oké, een wijze les voor jullie! Niet te gehaast en slordig werken bij het tekenen van de ogen...


Ik vind de boekenleggers erg leuk en handig! Het is niet te groot, past altijd over de bladzijde en het is zo simpel om te maken! Ik hoop dat jullie er hetzelfde over denken en veel plezier met jullie nieuwe boekenleggers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014