zondag 22 juni 2014

Bookreview: Black Rabbit Summer

zondag 22 juni 2014
Misschien dat jullie het al hebben gelezen maar ik was dus van plan om 100 boeken in 1 jaar te lezen, als een challange. Nu bedoel ik niet met ''was'' dat ik het niet meer ga doe, ik stel het gewoon een beetje uit. Ik was van plan om als eerste boek ''Black Rabbit Summer'' te lezen voor de challange maar ik kwam er al snel achter dat ik een te kort aan tijd had met dank aan school. Proefwerkweek kwam er aan dus ik had het al aardig druk met leren. En de week daar voor kreeg ik best veel huiswerk. Opeens moesten er allemaal verslagen en weet ik veel wat ingeleverd worden waar ik het dus ook best druk mee had. Dus had ik besloten om na dit boek te beginnen met mijn boekenchallange aangezien de dagen op school bijna zo goed als voorbij zijn. Nog 2 dagen proefwerken maken en daarna geen huiswerk of toetsen meer. Ik weet niet wat er daarna gaat komen maar oké. Nu ga ik nog wel een bookreview doen over het boek Black Rabbit summer van Kevin Brooks dus hier komt die!

Ten eerste vond ik het boek echt fantastisch! De manier hoe het geschreven is, de mysterie in het boek, de onopgeloste raadsels, de spanning... Echt een fantastisch boek! Ik vond het ook erg leuk dat je het verhaal beleefde uit het perspectief van de hoofdrol speler, Pete. Het maakte het wat mysterieuzer en eigenlijk ook gewoon leuker. Maar dat ligt denk ik ook aan waar jouw voorkeur ligt.

Het verhaal in het kort:

Het begon allemaal met een saaie zomer voor Pete Boland dat bestond uit niks doen. Toen onverwachtst een oude vriendin belde en dat is hoe het allemaal begon... Gewoon met een simpel telefoontje van zijn oude vriendinnetje Nicole. Ze vroeg of hij wilde afspreken bij een oude hut die ze hadden gebouwd met het oude vriendengroepje dat bestond uit: Pete, Nicole, Pauly en Eric om vervolgens naar de kermis te gaan. Pete zag er tegen op en wilde niet gaan zonder zijn beste vriend Raymond. Nicole wilde hem er eigenlijk niet bij maar Pete weigerde om te komen zonder hem dus hij ging mee. Raymond was niet echt een ''normaal'' kind om het maar even zo te zeggen. Hij had een konijn genaamd Black Rabbit waarmee hij dacht te kunnen praten waardoor iedereen hem raar vond. Hij werd ook erg gepest.

Later in het hutje hadden ze allemaal drank mee genomen en iemand zelfs een joint. Ze werden een beetje dronken, lachte een beetje en later wilde Pauly vertrekken. Nicole zei dat ze alvast mochten gaan en dat ze Pete even in privé wou ''spreken.'' Nou ze wilde zeker meer dan praten. Pete weigerde en ze kwamen in een ruzie terecht. Nicole verliet de hut en Pete bleef achter. Later toen Pete aankwam op de kermis ging hij voor Raymond zoeken met geluk. Hij vond hem bij Stella Ross, een verwaand, beroemd, zelfingenomen meisje die denkt dat ze alles is. Ze was Raymond belachelijk aan het maken terwijl haar cameracrew alles filmde. Hij kreeg Raymond weg na wat woordwisselingen met Stella. Onderweg naar de wc's zag Raymond een waarzeggers tent waar hij naar binnen ging ook al moest Pete heel nodig naar de wc. De waarzegster beloofde niet veel goeds voor zijn toekomst wat uiteindelijk waar bleek te zijn. Toen Pete naar de wc was geweest en naar buiten kwam was Raymond spoorloos verdwenen. Pete zocht overal maar hij was nergens te bekennen.

Later kwam een nieuwsbericht waarin werd verteld dat Stella Ross was vermist op de zelfde avond en locatie als Raymond. En niet lang daarna werd haar lichaam in een rivier gevonden. Iedereen dacht dar Raymond de moordenaar was puur omdat mensen hem voor gek verklaarde. Maar wat blijkt? Raymond is niet de moordenaar. Maar wie dan? Was het iemand van de kermis? Een wildvreemde? En als Raymond het niet is waar is hij dan? Is hij dood of leeft hij nog en is hij zelf weggelopen? Wie is Wes Campbell en wat voorn rol speelt hij in het verhaal? En hoe eindigt het met Eric, Nicole en Pauly? Lees het boek en kom er allemaal zelf achter!

Het einde van het boek is best onverwachtst, alles krijgt opeens een enorme draai. Waarschijnlijk zal je zelf bij het boek proberen het mysterie op te lossen  met alle aanwijzingen die je krijgt maar opeens ben je weer helemaal bij het begin en het enige dat je op dat moment kan doen is doorlezen. Het viel me wel op de ik de laatste 3 hoofdstukken toen het echt spannend werd erg snel uit had. Het boek is echt het lezen waard! Ook al wil je het boek waarschijnlijk uit woede door de kamer gooien omdat niet al je vragen worden beantwoord en je er nooit achter zal komen...

Het volgende boek die ik ga lezen heet ''The fault in our stars'' van John Green. Het zou me eigenlijk niks verbazen als je het boek kent of al gelezen hebt. Ik ben echt super enthousiast over het boek terwijl ik hem nog niet eens heb gelezen haha. Ik heb erg positieve reacties gehoord over het boek en ik kan echt niet wachten! Ik ben super blij met het boek en hoop dat alle praatjes die ik heb gehoord kloppen.

Het boek gaat over een meisje genaamd Hazel en ze heeft kanker. Ze is al diep aan het nadenken over haar dood, doet niks anders dan op haar bed liggen en ze blijft hetzelfde boek steeds maar weer opnieuw lezen. Haar moeder en dokter denken dat ze depressief is en sturen haar naar een cancer kid support group waar ze de knappe jongen Augustus Waters ontmoet die haar leven totaal veranderd.

De schrijver John Green is de #1 New York bestselling author! En zijn boek ''The fault in our stars'' word verfilmt en zal binnenkort te zien zijn in de bioscopen in Nederland!

Vanaf morgen begin ik met mijn 100 dagen boekenchallange ook al vind ik het moeilijk om nog niet te beginnen in het boek! Wish me luck!

Geen opmerkingen: