dinsdag 15 juli 2014

Quote inspiratie #1: 20 things to start doing

dinsdag 15 juli 2014
Ik was dus mijn pinboard ''Quotes'' op Pinterest aan het bijwerken toen ik een plaatje tegen kwam die mijn aandacht trok! ''20 things to start doing.'' Het plaatje houd eigenlijk 20 dingen in hoe je je leven kan verbeteren. Gewoon waardoor je je beter voelt, positiever gaat denken, rustiger word enzovoort. Ik vond het wel interessant om dit wel even te delen en misschien heb jij er ook wel wat aan!



De eerste 4 gaan eigenlijk voornamelijk over je gezondheid. Van allemaal ken je denk ik al wel dat het gezond is maar heb je het ook ooit wel eens echt daadwerkelijk gedaan? Drink je vaak veel water en thee? Ontbijt je wel voldoende? Ooit wel eens bij al die dingen stil gestaan? Zo niet is het daar nu misschien wel tijd voor!


Lees een boek, ga eerder naar bed, stop met negatief denken over jezelf en anderen en sluit het verleden af. Het klinkt zo makkelijk maar het is makkelijker gezegd dan gedaan! Oké een boek lezen is niet zo moeilijk maar mensen zitten liever achter hun computer, ook ik. En eerder naar bed gaan is ook moeilijk want voor je het weet is het al weer 12 uur! En tja... De andere 2 spreken denk ik wel voor zich... But I'm going to give it a try!


Niet alles hoeft groot te zijn! Je hoeft niet per se naar een pretpark te gaan om je te vermaken of naar een vakantie resort om een leuke vakantie te hebben! Ga lekker wandelen in de natuur! Geniet van de fluitende vogels! Of spreek met je vrienden af om lekker naar het strand te gaan! Geniet van de kleine dingen in het leven want dat is waar het uiteindelijk om gaat. 

Je word er heus niet beter op als je jezelf vergelijkt met het knapste meisje uit je klas. Natuurlijk gaat dit vaak automatisch maar leer het jezelf af! Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar door jezelf te vergelijken word je heus niet knapper! En vaak ben je al gewoon mooi maar zie je dat zelf niet. And don't forget, the inside counts more then the outside!


Al deze punten, behalve 15, zijn voor mij al een echte uitdaging! Niet ongezond eten? Dagelijks een workout doen? En netjes leven! Dat is eigenlijk het tegenovergestelde van hoe ik ben... Maar ik ga het proberen! Gewoon om mijn levenswijze te verbeteren...


And last but not least, de laatste 4 punten! Punt 19 vind ik eigenlijk wel mooi gezegd want in het begin is het altijd moeilijk en je zal overal voor moeten werken om iets te bereiken, ook met dit, maar uiteindelijk ben je blij dat je het hebt gedaan. Every little piece of work will pay off later!


Het plaatje zelf alleen al is best duidelijk maar ik wilde er toch wat aan toevoegen! Ik hoop dat dit jullie ook een beetje aan het denken heeft gezegd en dat je jezelf echt afvraagt of je wel tevreden bent met de manier waarop je leeft. En misschien dat al deze punten je ogen zelfs heeft geopend!


Dit is het plaatje in zijn geheel: 

20 Things to Start Doing

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014