zaterdag 19 juli 2014

Quote Inspiratie #2: You're responsible for your own happines

zaterdag 19 juli 2014
Zoals ik de laatste tijd vaker doe zat ik wat quotes te zoeken voor mijn ''Quote'' pin board op Pinterest toen ik een quote tegen kwam die me toch wel aan het denken zette... Er stond maar een simpele tekst op die ik vast eerder voorbij heb horen komen alleen laatst vertelde een jongen me iets interessant waardoor deze quote toch net iets specialer werd. 




Ik was dus met een vriend aan het bellen en ik weet niet hoe we bij het onderwerp kwamen maar opeens hadden we het over de toekomst en wat daar effect op heeft. Hij vertelde me dat je verantwoordelijk bent voor je eigen toekomst en dat alleen jij jezelf gelukkig kan maken en daar niemand bij nodig hebt. Mensen realiseren zich dat vaak niet echt denken dat het maar een goed excuus is om je toekomst te laten verpesten door iets ergs dat in het verleden is gebeurd. Eerst vond ik het maar raar klinken maar toen vertelde hij me dit verhaal dat hij ooit ergens had gelezen: 

De vader van een tweeling was een alcoholist, hij sloeg zijn kinderen vaak en ze hadden geen fijn leven. Nu 10 jaar later werd er een verslag over hun gemaakt. Ze zijn naar beide broers gegaan om te kijken wat er is gebeurd. Een broer was net zoals zijn vader geëindigd en was een alcoholist geworden. Ze vroegen hoe dit kwam en dit was zijn antwoord: ''mijn vader was vroeger een alcoholist en sloeg mij en mijn broer regelmatig.'' Nou oké dat was zijn reden waarom hij dus alcoholist was geworden. Nu zijn ze ook naar de andere broer gegaan om te kijken wat er van hem is geworden en guess what? Hij was super rijk en had een goed leven. Ook aan hem vroegen ze hoe hij het zo ver had geschopt en zijn antwoord was:''mijn vader was vroeger een alcoholist en sloeg mij en mijn broer vaak dus ik wilde niet zoals hem worden.'' 



Je bepaalt zelf of je gelukkig bent of niet en niet je verleden. Het is gebeurd, je kan er niks meer aan doen. Natuurlijk kan je iets ergs niet 1 2 3 verwerken maar je hebt er wel controle over of je er onder gaat lijden of er juist sterker van word. Neem de juiste keuze voor een betere toekomst. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cocktails&Perfume © 2014